Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Inovace výuky procesního řízení na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně | cs |
dc.title | Innovation in the tuition of process management at Tomas Bata University | en |
dc.contributor.author | Tuček, David | |
dc.contributor.author | Tučková, Zuzana | |
dc.relation.ispartof | E+M Ekonomie a Management | |
dc.identifier.issn | 1212-3609 Scopus Sources, Sherpa/RoMEO, JCR | |
dc.date.issued | 2007 | |
utb.relation.volume | 10 | |
utb.relation.issue | 2 | |
dc.citation.spage | 44 | |
dc.citation.epage | 50 | |
dc.type | article | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Technická univerzita v Liberci | cs |
dc.relation.uri | http://www.ekonomie-management.cz/archiv/vyhledavani/detail/141-innovation-in-the-tuition-of-process-management-at-tomas-bata-university/ | |
dc.subject | process management | cs |
dc.subject | process modelling | cs |
dc.subject | process knowledge | cs |
dc.subject | ARIS Toolset | cs |
dc.subject | ARIS Easy Design | cs |
dc.subject | Process management | en |
dc.subject | process modelling | en |
dc.subject | process knowledge | en |
dc.subject | ARIS Toolset | en |
dc.subject | ARIS Easy Design | en |
dc.description.abstract | Tento článek přináší poznatky o struktuře výuky procesního řízení na Fakultě managementu a ekonomiky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, přínosech využití softwarového nástroje ARIS ve výuce procesního modelování, význam výuky modulů ARIS (konkrétně aplikací ARIS Easy Design a ARIS Toolset). Dále stručně pojednává o dosavadním postupu výuky a o tom co plánujeme v rámci výuky procesního řízení do budoucna. Některé z těchto poznatků byly prezentovány na evropském kongresu ProcessWorld Europe 2006, který je mezinárodním setkáním profesionálů v oblasti procesního řízení, konzultantů a uživatelů a zahrnuje všechny novinky v oblasti technologií Business Process Managementu. V rámci partner fóra kongresu získala letos členství i Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. V tomto ojedinělém typu výuky procesního řízení a procesního modelování, ojedinělém ve smyslu rozsahu a způsobu kterým studenti s nástroji ARIS pracují, chceme zlepšit procesní znalost budoucích manažerů, jenž doposud není na potřebné úrovni. Článek naznačuje jak je v nově vytvořeném předmětu ?Počítačová podpora podnikových procesů? řešena problematika vytváření procesního modelu a související otázky týkající se vytvoření procesního modelu a struktura etap, dle kterých naši studenti skutečně pracují. Přitom během semestru postupně zvládnou všechny základní etapy procesního modelování tzn. popis kontextu procesů, sestavení mapy procesů, popis procesů, zahrnující identifikaci posloupnosti událostí a funkcí (resp. činností), rozdělení procesu do subprocesů (podprocesů) a detailní popis funkcí. Následuje kontrola konzistence a správnosti procesního modelu, jenž sestává z kontroly pravidel pro vytvořené modely (syntaxe), věcné kontroly modelů a objektů a kontroly vztahů mezi modely. Při procesním modelování postupují dle posledních poznatků z oblasti teorie procesního modelování tak, že je nejdříve zachycena organizační struktura, aplikační logika, metriky, cíle a především integrující element - procesy. Až poté se věnují doplnění potřebných dokumentů, záznamů a doplňujících atributů jednotlivých objektů modelu. (v češtině): "Tento článek přináší poznatky o struktuře výuky procesního řízení na Fakultě managementu a ekonomiky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, přínosech využití softwarového nástroje ARIS ve výuce procesního modelování, význam výuky modulů ARIS (konkrétně aplikací ARIS Easy Design a ARIS Toolset). Dále stručně pojednává o dosavadním postupu výuky a o tom co plánujeme v rámci výuky procesního řízení do budoucna. Některé z těchto poznatků byly prezentovány na evropském kongresu ProcessWorld Europe 2006, který je mezinárodním setkáním profesionálů v oblasti procesního řízení, konzultantů a uživatelů a zahrnuje všechny novinky v oblasti technologií Business Process Managementu. V rámci partner fóra kongresu získala letos členství i Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. V tomto ojedinělém typu výuky procesního řízení a procesního modelování, ojedinělém ve smyslu rozsahu a způsobu kterým studenti s nástroji ARIS pracují, chceme zlepšit procesní znalost budoucích manažerů, jenž doposud není na potřebné úrovni. Článek naznačuje jak je v nově vytvořeném předmětu ?Počítačová podpora podnikových procesů? řešena problematika vytváření procesního modelu a související otázky týkající se vytvoření procesního modelu a struktura etap, dle kterých naši studenti skutečně pracují. Přitom během semestru postupně zvládnou všechny základní etapy procesního modelování tzn. popis kontextu procesů, sestavení mapy procesů, popis procesů, zahrnující identifikaci posloupnosti událostí a funkcí (resp. činností), rozdělení procesu do subprocesů (podprocesů) a detailní popis funkcí. Následuje kontrola konzistence a správnosti procesního modelu, jenž sestává z kontroly pravidel pro vytvořené modely (syntaxe), věcné kontroly modelů a objektů a kontroly vztahů mezi modely. Při procesním modelování postupují dle posledních poznatků z oblasti teorie procesního modelování tak, že je nejdříve zachycena organizační struktura, aplikační logika, metriky, cíle a především integrující element - procesy. Až poté se věnují doplnění potřebných dokumentů, záznamů a doplňujících atributů jednotlivých objektů modelu. | cs |
dc.description.abstract | This article presents a pilot project involving the tuition of ARIS instrumentaria to the given content extent and structure. (ARIS - Architecture of Integrated Information Systems - this is a concept which describes companies and Enterprise Applications Systems). The article gives some details about the tution structure of Process Management at FaME (TBU in Zlin), the main benefits of using the ARIS software tool in teaching Process Management, the significance of tuition usin the ARIS modules and previous approaches to teaching. Some ofthese observations were presented at the Congress ProcessWorld Europe 2006, which is an international meeting of professionals in the field of process management, consultants and users - and vwich publicises the latest developments in the field of Business Process Management technologies. Tomas Bata University in Zlin became a partner member in the forums of this congress earlier this year. | en |
utb.faculty | Faculty of Management and Economics | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1001545 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28120/07:63506367 | |
utb.identifier.obdid | 15553716 | |
utb.identifier.scopus | 2-s2.0-34250713857 | |
utb.source | j-riv | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial 4.0 International | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.rights.access | openAccess | |
utb.contributor.internalauthor | Tuček, David | |
utb.contributor.internalauthor | Tučková, Zuzana |