Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
Název: | Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků |
Autor: | Chráska, Miroslav; Kočvarová, Ilona |
Typ dokumentu: | Odborná kniha (Czech) |
Vydavatel: | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Počet stran: | 110 |
ISBN: | 978-80-7454-420-0 |
Abstrakt: | Publikace se zaměřuje na základy kvantitativního výzkumu v pedagogice, a to z hlediska jeho projektování, realizace a vyhodnocování s využitím statistických metod na popisné a vztahové úrovni. První část se zabývá podstatou a základními fázemi kvantitativně orientovaného pedagogického výzkumu. Značná pozornost je věnována vědeckým hypotézám, základním metodologickým pojmům a principům. Druhá část je věnována měření v pedagogických výzkumech. Jsou popsány jednotlivé druhy (úrovně) měření a analyzována jejich výpovědní hodnota. Nejrozsáhlejší je třetí část publikace, která je věnována podrobnému popisu a vysvětlení statistických metod nejčastěji používaných při ověřování výzkumných hypotéz. Autoři odkazují také na možnosti jejich realizace s využitím počítačového softwaru. V poslední části publikace je diskutován problém výběru vhodného statistického postupu pro verifikaci výzkumných hypotéz v souvislosti s druhem získaných dat. Publikace je určena zejména pracovníkům, kteří zatím nemají s realizací pedagogických výzkumů větší zkušenosti (např. začí- najícím akademickým pracovníkům), ale i dalším zájemcům, kteří se s kvantitativně orientovaným výzkumem nebo s jeho výsledky ve své činnosti setkávají. |
Fyzické výtisky: | Jednotky v katalogu Knihovny UTB |
Zobrazit celý záznam |