Publikace UTB
Repozitář publikační činnosti UTB

Využití metod jazykovědy při výzkumu rodinného podnikání v České republice

Repozitář DSpace/Manakin

Zobrazit minimální záznam


dc.title Využití metod jazykovědy při výzkumu rodinného podnikání v České republice cs
dc.title Application of linguistic research methods in family business in the Czech Republic en
dc.contributor.author Hnátek, Milan
dc.contributor.author Hnátková, Milena
dc.relation.ispartof Hradecké ekonomické dny 2013 Ekonomický rozvoj a management regionů, Díl 1
dc.identifier.isbn 978-80-7435-249-2
dc.date.issued 2013
dc.citation.spage 213
dc.citation.epage 224
dc.event.title International Scientific Conference on Hradec Economic Days 2013 - Economic Development and Management Region
dc.event.location Hradec Králové
utb.event.state-en Czech Republic
utb.event.state-cs Česká republika
dc.event.sdate 2013-02-19
dc.event.edate 2013-02-20
dc.type conferenceObject
dc.language.iso cs
dc.publisher Gaudeamus
dc.relation.uri https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1050/proceedings_2013_1.pdf#page=214
dc.subject rodinný podnik cs
dc.subject rodinná firma cs
dc.subject metody jazykovědy cs
dc.subject korpus cs
dc.subject Family business en
dc.subject family firm en
dc.subject linguistic methods en
dc.subject corpus en
dc.description.abstract Rodinné podniky se v ekonomice vyskytují v nejrůznějších podobách, velikostech a působí ve všech odvětvích hospodářství. Cílem tohoto výzkumu bylo podívat se na rodinné podnikání jako na socioekonomický fenomén a ukázat, že díky přirozenému vývoji české tržní ekonomiky po roce 1989 získává v České republice na síle a významu. Výzkum se soustředil na zmapování a rozšíření terminologie spojené s rodinným podnikáním v publicistice reprezentované konkrétním českým periodikem v průběhu posledního desetiletí. Přes některé omezení výzkumu a metod jazykovědy se při podrobném zkoumání výskytů základních pojmů: rodinný podnik a rodinná firma podařilo ukázat zvýšený zájem o téma rodinného podnikání. cs
dc.description.abstract In every economy, family businesses occur in various forms, sizes and operate in all sectors. The aim of this research was to look at the family business as a socio-economic phenomenon and show that, due to the natural development of Czech economy after 1989, family business in the Czech Republic increased in strength and importance. The research is focused on mapping and extending terminology associated with family business that is present in Czech journalism, represented by a particular periodical journal. Despite some limitations of the research and linguistics methods, the detailed examination is based on key phrases: family business and family firm. Through those, the increased interest in family business was shown. en
utb.faculty Faculty of Management and Economics
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1004235
utb.identifier.obdid 43869378
utb.identifier.wok 000349058000031
utb.source d-wok
dc.date.accessioned 2015-05-06T06:58:39Z
dc.date.available 2015-05-06T06:58:39Z
utb.contributor.internalauthor Hnátek, Milan
utb.fulltext.affiliation Milan Hnátek, Milena Hnátková Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Karlova univerzita v Praze mhnatek@fame.utb.cz, milena.hnatkova@ff.cuni.cz
utb.fulltext.dates -
utb.fulltext.references [1] ČESKÝ NÁRODNÍ KORPUS, [online] Ústav Českého národního korpusu FF UK, [cit. 19. 11. 2012] Dostupné z: http://www.korpus.cz [2] HNÁTEK, M., Analýza přístupu českých státních institucí k rodinným podnikům, Manažment podnikania a vecí verejných - zborník vedeckých prác , II. ročník, č. 2, 2012a, Slovenská akadémia manažmentu [3] HNÁTEK, M. Limitations of defining a family business, 8. ročník Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky , Zlín, 2012b, ISBN 978-80-7454-013-4 [4] HNÁTEK, M. Succession Planning and Generational Transition: The Greatest Challenges for Family-owned Businesses. [online elektronický časopis] Journal of Eastern Europe Research in Business & Economics, 2012, 1-11, ISSN: 2169-0367 [cit. 20. 11. 2012] Dostupné z: http://www.ibimapublishing.com/journals/JEERBE/2012/421949/421949.pdf [5] HNÁTKOVÁ, M., KOPŘIVOVÁ, M. From Dictionary to Corpus , konference Maribor, 2012 [6] HNÁTKOVÁ, M. Typy a povaha komponentů neslovesných frazémů z hlediska lexikálního obsazení (Types and character of the components of non-verbal phrasemes from the lexical viewpoint), 1. vyd. 2006, Studie z korpusové lingvistiky . Praha: Nakladatelství Lidové noviny/Ústav Českého národního korpusu; s. 142-167. ISBN 80-7106863-2. [7] HNÁTKOVÁ, M. (2011) Výsledky automatického vyhledávání frazémů v autorských korpusech. In: Korpusová lingvistika Praha 2011 , sv. 3: Gramatika a značkování korpusů. Nakladatelství Lidové noviny / Ústav českého národního korpusu, Praha, s. 171–185 (15 stran). ISBN 978-80-7422-116-3. [8] KŘEN, M. Diachronní srovnání synchronních korpusů, disertační práce, FF UK Praha, 2012
utb.fulltext.sponsorship Tento příspěvek byl zpracován jako jeden z výstupů projektu financovaného Interní grantovou agenturou FaME UTB, č. IGA/FaME/2012010 „Výzkum přístupů k plánování nástupnictví v malých a středních rodinných podnicích“. Tento příspěvek byl také zpracován jako jeden z výstupů projektu Syntaktická anotace českých korpusů: grant GAČR P406/10/0434 (2010-2012)
Find Full text

Soubory tohoto záznamu

Zobrazit minimální záznam