Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
Název: | Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky |
Autor: | Balvín, Jaroslav; Prokaiová, Júlia |
Typ dokumentu: | Odborná kniha (Czech) |
Vydavatel: | Hnutí R, Praha |
Počet stran: | 171 |
ISBN: | 978-80-86798-24-0 |
Abstrakt: | Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétní práci s klienty sociální práce v terénu. Toto zjištění upozorňuje na závažnou potřebu spojení teorie s praktickou realizací praxe ve všech pomáhajících profesích. Nejenom v sociální práci, ale i v praxi pedagogické, sociálně pedagogické, andragogické. |
Zobrazit celý záznam |
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit |
---|---|---|---|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory. |