Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
Název: | Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky |
Autor: | Balvín, Jaroslav |
Typ dokumentu: | Odborná kniha (Czech) |
Vydavatel: | Hnutí R, Praha |
Počet stran: | 151 |
ISBN: | 978-80-86798-47-9 |
Abstrakt: | Monografie Jaroslava Balvína, akademického pracovníka Ústavu pedagogogických věd Fakulty humanitních studií Univezity Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky, je postavena na interpretaci filozofie výchovy jako základny teorie výchovy. Ve své aplikační rovině se zaměřuje na konkrétní objekt edukace, a to jsou romští žáci. Přitom však neopomíjí sledování obecně teoretické linie, která je uplatnitelná i pro studenty oborů, jako je sociální pedagogika, sociální andragogika, multikulturní andragogika a multikulturní výchova. Neopomíjí ani teoretický rozbor výchovného působení u významných pedagogů, jakým byli Radim Palouš, Jaroslava Pešková, Emmanuel Lévinnas, Miroslav Dědič a Přemysl Pitter. Monografie se opírá o práce českého filozofa Jana Patočky, který svoji filozofii výchovy jako základnu pro teorii výchovy opírá o klasickou řeckou filozofii, zejména Platóna a Sokrata. Publikace se opírá také o práci slovenského specialisty Mirona Zeliny, zejména o jeho práci Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Tato publikace může být i základem pro tvorbu osnovy otázek ke studiu studentů sociální pedagogiky nebo andragogiky. |
Zobrazit celý záznam |
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit |
---|---|---|---|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory. |