Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Rozvoj autoregulace učení studentů | cs |
dc.title | The development of students' self-regulated learning | en |
dc.contributor.author | Hrbáčková, Karla | |
dc.identifier.isbn | 978-80-86798-18-9 | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.type | book | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Hnutí R | |
dc.subject | Self-regulated learning | en |
dc.subject | college students | en |
dc.subject | helping professions | en |
dc.subject | noncognitive determinants | en |
dc.subject | motivation | en |
dc.subject | metacognition | en |
dc.subject | instructional model to develop students´ self-regulated learning. | en |
dc.description.abstract | Tato monografie se zaměřuje na problematiku autoregulace učení studentů. Vychází z předpokladu, že rozvoj autoregulace učení je v současném světě nezbytný, neboť přivádí studenta k celoživotnímu učení a k jeho úspěchu ve škole i mimo školu. Prezentujeme v ní základní teoretická východiska autoregulace učení z pohledu pedagogického a poukazujeme na dílčí výsledky výzkumů z oblasti autoregulace učení studentů pomáhajících profesí, které jsme uskutečnili v posledních letech. Popisujeme model rozvoje autoregulace učení studentů, který by mohl sloužit především pedagogům k pochopení významu nonkognitivních faktorů v procesu učení studentů. Koncepce autoregulace učení není jen nutnou podmínkou efektivní přípravy na budoucí povolání, ale v neposlední řadě také nástroj zvyšování profesionality a dalšího odborného růstu člověka, který se odráží na kvalitě výkonu jeho povolání, obzvlášť u profesí, jejichž náplní je práce s lidmi a jejich péče o ně. | cs |
dc.description.abstract | This monograph concentrated on problems of students´ self-regulated learning process. It is based on assumption that development of self-regulatory learning is inevitable in today´s world because it brings a student to life-long learning process and is important for his/her success at school as well as outside school. We present the basic theoretical background of self-regulated learning conception from the perspective of education and we refer to partial research results in the area of the self-regulated learning process of students in helping professions carried out by our research team. We aim to describe the model of students´ self-regulated learning development, which could help teachers understand the importance of the noncognitive factors and their role in the learning process. The concept of self-regulated learning is not only an essential (pre)condition for their effective preparation (i.e. education) for future careers, but equally, also a tool for incerasing the professionalism and furhter profession develoment of a person, which is reflected in the quality of their performance in their career and especially in professions whose substantive content is working with people and taking care of them. | en |
utb.faculty | Faculty of Humanities | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1004403 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28150/11:43865611!RIV12-GA0-28150___ | |
utb.identifier.obdid | 43865625 | |
utb.source | b-riv | |
dc.date.accessioned | 2015-05-27T12:17:07Z | |
dc.date.available | 2015-05-27T12:17:07Z | |
dc.description.sponsorship | P(GA406/09/1240) | |
dc.format.extent | 76 | |
utb.identifier.utb-sysno | 65214 | |
utb.identifier.nkp | 005338371 | |
utb.contributor.internalauthor | Hrbáčková, Karla |
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit |
---|---|---|---|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory. |