Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Kreativní klastry v zemích střední Evropy | cs |
dc.title | Creative Clusters in Central European Countries | en |
dc.contributor.author | Bednář, Pavel | |
dc.contributor.author | Danko, Lukáš | |
dc.relation.ispartof | Kreativní třída: talent vs. bohatství | |
dc.identifier.isbn | 978-80-87500-48-4 | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.citation.spage | 56 | |
dc.citation.epage | 76 | |
dc.event.location | Zlín | |
utb.event.state-en | Czech Republic | |
utb.event.state-cs | Česká republika | |
dc.type | bookPart | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | VeRBuM | |
dc.subject | Countries | en |
dc.subject | European | en |
dc.subject | Central | en |
dc.subject | Clusters | en |
dc.subject | Creative | en |
dc.description.abstract | Příspěvek popisuje na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod klastrové organizace kreativních průmyslů v zemích střední Evropy. Ty byly pro účely kapitoly vymezeny na základě jejich příslušnosti k zemím Visegrádské čtyřky. Výsledky analýzy ukazují na nerovnoměrné zastoupení kreativních klastrů, kdy tyto jsou přítomny pouze v Polsku a Maďarsku. Z prostorového hlediska byly odhaleny rozdíly mezi typem rozvoje klastrů a jejich příslušnosti ke kreativním odvětví a to z pohledu rozdělení metropolitní a periferní regiony. Z pohledu konceptu „global pipelines“ a „absorption capacity“ byly za nejúspěšnější klastry identifikovány multimediální klastry. Kreativní klastry vykazují specifika z pohledu jejich činnosti, kdy klíčovou roli sehrávají v edukaci freelancerů a zástupců mikrofirem. Za hlavní překážku svého rozvoje pak vidí především dopad finanční krize na ochotu platit příspěvky klastrové organizaci. Druhý důvod představuje konzervativnost orgánů veřejné správy, kdy tyto mnohdy nevnímají kreativní odvětví kultury a designu jako vhodný nástroj pro rozvoj regionů. | cs |
dc.description.abstract | The contribution identifies cluster organizations of creative industries in the countries of Central Europe, based on a combination of quantitative and qualitative methods. Cluster organizations were defined on the basis of their membership in the Visegrad Four. The results of the analysis highlight an uneven representation of creative clusters, as they are present only in Poland and Hungary. Differences between type of cluster development and their affilia t ion to creative industries were detected from the spatial point of view. Furthermore, it presents differences in terms of their distribution to metropolitan and peripheral regions. Multimed ia clusters were identified as the most successful regarding to the concepts of "global pipelines" and "absorption capacity". Creative clusters evince specifics in terms of their activities, which play key role in the education of freelancers and representatives of micro companies. The main obstacle for further development appears to be the impact of financial crisis on willingness to pay membership fees to cluster organization. The conservativeness of public authorities is identified as the second problem, because authorities do not perceive culture and design as a suitable tool for regional development. | en |
utb.faculty | Faculty of Management and Economics | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1005848 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28120/14:43871979!RIV15-MSM-28120___ | |
utb.identifier.obdid | 43872234 | |
utb.source | c-riv | |
dc.date.accessioned | 2016-04-28T10:37:11Z | |
dc.date.available | 2016-04-28T10:37:11Z | |
dc.description.sponsorship | S | |
dc.format.extent | 99 | |
utb.identifier.nkp | 6601832 | |
utb.contributor.internalauthor | Bednář, Pavel | |
utb.contributor.internalauthor | Danko, Lukáš | |
riv.obor | AE | |
utb.fulltext.affiliation | EVA ŠVIRÁKOVÁ | |
utb.fulltext.dates | - |