Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Akademická klíma a vedecká socializácia doktoranda | cs |
dc.title | Academic climate and science socialisation of PhD. student | en |
dc.contributor.author | Gavora, Peter | |
dc.relation.ispartof | Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult | |
dc.identifier.isbn | 978-80-244-3808-5 | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.citation.spage | 129 | |
dc.citation.epage | 141 | |
dc.event.location | Olomouc | |
utb.event.state-en | Czech Republic | |
utb.event.state-cs | Česká republika | |
dc.type | bookPart | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Univerzita Palackého v Olomouci | |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | determinants | en |
dc.subject | organizational climate | en |
dc.subject | academic staff | en |
dc.subject | management | en |
dc.description.abstract | V průběhu vývoje českého vysokého školství byl zaznamenán přechod z elitní fáze vzdělávacího procesu v podobě tradičních univerzit jako vzdělávacích institucí do fáze univerzálního přístupu k zajištění terciárního vzdělávání nejen na tradičních univerzitách. Česká republika tak dosáhla značné dynamiky růstu podílu vysokoškolsky vzdělaných jedinců v populaci. V současné době se trend vývoje mění, je usilováno o posílení kvality vysokého školství, zapojení vnějších aktérů do plánování a hodnocení činnosti vysokých škol. Právě uvedené vnější determinanty společně s determinantami vnitřními ovlivňují funkce vysokých škol. Naplňování funkcí vysokých škol a fakult ovlivňuje jejich organizační klima, v němž se vnější a vnitřní determinanty odráží. | cs |
dc.description.abstract | During the development of Czech higher education was observed phase of transit from elite educational process in the form of traditional universities as educational institutions in the phase detection of universal access to tertiary education, not only on traditional universities. Czech Republic achieved considerable growth dynamics of university-educated individuals in the population. Currently, the trend changes, it aims to enhance quality in high education, the involvement of external stakeholders in the planning and evaluation of universities. Just the external determinants, together with internal determinants affect the function of universities. Organizational climate affects the fulfillment of the functions of universities and faculties, because it reflects the internal and external determinants. | en |
utb.faculty | Faculty of Humanities | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1005875 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28150/13:43870603!RIV14-MSM-28150___ | |
utb.identifier.obdid | 43870891 | |
utb.source | c-riv | |
dc.date.accessioned | 2016-04-28T10:37:16Z | |
dc.date.available | 2016-04-28T10:37:16Z | |
dc.description.sponsorship | V | |
dc.format.extent | 201 | |
utb.identifier.nkp | 6153011 | |
utb.contributor.internalauthor | Gavora, Peter | |
riv.obor | AM |