Publikace UTB
Repozitář publikační činnosti UTB

Sociální média jako prostor pro vzdělávání

Repozitář DSpace/Manakin

Zobrazit minimální záznam


dc.title Sociální média jako prostor pro vzdělávání cs
dc.title Social Media as Education Environment en
dc.contributor.author Biernátová, Olga
dc.relation.ispartof Trendy v informačním vzdělávání
dc.identifier.isbn 978-80-87500-18-7
dc.date.issued 2012
dc.event.location Zlín
utb.event.state-en Czech Republic
utb.event.state-cs Česká republika
dc.type bookPart
dc.language.iso cs
dc.publisher VeRBuM
dc.subject social networking en
dc.subject social media en
dc.subject information education en
dc.subject e-learning en
dc.subject sparing en
dc.subject online tools en
dc.description.abstract Příspěvěk představuje různé druhy sociálních médií a jejich specifika se zaměřením na sdílení znalostí a informační výchovu. Sociální média nabízí mnohé možnosti v oblasti sdílení informací a dat. Lze je využít v rámci interní komunikace organizace, pro síťování odborníků z určité oblasti, pro výuku informančí výchovy apod.Jedná se o prostředí pro vzájemnou komunikaci a budování vztah, proto je nelze striktně chápat a používat pouze jako systémy na distribuci novinek či výukových materiálů. Pokud je v tomto prostředí realizována například výuka, je třeba ji vnímat a plánovat odlišně, než například při použití learning management systému(LMS).Sociální média jsou často využívána také k nepřímému vzdělávání- například neexistuje specifická facebooková stránka pro informační vzdělávání,ale částěčně je informační vzdělávání realizováno přes oficiální facebookovou stránku organizace, která sleduje několik různých cílů. V takovém případě je nutné pečlivě promýšlet strategii, volit vhodnou formu a dbát na atraktivitu a vhodné grafické zpracování konkrétní informace. Mnohem časteji se v těchto případech setkáváme s vizualizací dat. Využití sociálních médií pro distribuci jakýchkoliv informací má tu výhodu, že maximálně podporují sdílení.I přesto se však nelze spolehnout na podporu a nabídku konkrétních nástrojů Do této oblasti by vždy měl být zapojen účinný marketing. cs
dc.description.abstract The chapter introduces different kind of social media and their particulars with focus on knowledge sharing and information education. Social media offer many possibilities in the area of sharing information and data. They can be used for internal communications of an organization, for networking experts from a certain area, for information education etc. It's an environment for communication and relationship building, therefore they shouldn't be strictly considered to be only systems for distribution of news or educational materials. For example, if teaching is done in this environment, it should be perceived and planned differently from teaching using an Learning Management System (LMS). Social media is often used for indirect education, too- e.g. there is no particular page for information education (IE), but IE is partly done via the official Facebook page (FB page) of an organization which follows several different goals. In that case it's necessary to think the strategy trough carefully, choose a suitable form and pay attention to its sttractiveness and suitable graphic design of particular information. Much more often in these cases data visualization in used. Using social media for distributing any information has the advantage that sharing is supported to the maximum extent. Despite that, support and offer of particular tools shouldn't be relied on. An effective marketing strategy should always be employed in this area. en
utb.faculty Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Knihovna UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1005978
utb.identifier.rivid RIV/70883521:28700/12:43867873!RIV13-MSM-28700___
utb.identifier.obdid 43867964
utb.source c-riv
dc.date.accessioned 2016-04-28T10:37:29Z
dc.date.available 2016-04-28T10:37:29Z
dc.description.sponsorship V
dc.format.extent 154
utb.identifier.utb-sysno 65963
utb.identifier.nkp 5345927
utb.contributor.internalauthor Biernátová, Olga
riv.obor AF
Find Full text

Soubory tohoto záznamu

Zobrazit minimální záznam