Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Soukromé a veřejné statky v kultuře | cs |
dc.title | Private and Public Goods in Cultural Production | en |
dc.contributor.author | Bačuvčík, Radim | |
dc.relation.ispartof | Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci | |
dc.identifier.isbn | 978-80-87500-20-0 | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.event.location | Zlín | |
utb.event.state-en | Czech Republic | |
utb.event.state-cs | Česká republika | |
dc.type | bookPart | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | VeRBuM | |
dc.subject | private goods | en |
dc.subject | public goods | en |
dc.subject | mixed goods | en |
dc.subject | culture | en |
dc.subject | art | en |
dc.subject | marketing communication | en |
dc.subject | audience | en |
dc.subject | public | en |
dc.description.abstract | Kapitola se zabývá problematikou soukromých a veřejných statků v kultuře. Soukromé a veřejné statky jsou ekonomickou definicí situace, kdy určité produkty nemohou být produkovány na základě tržního principu z důvodu své nezmenšitelnosti a nevylučitelnosti ze spotřeby. Produkce veřejných statků je obvykle podporována z veřejných rozpočtů. Teoretičtí ekonomové nicméně stále vedou diskusi, zda veřejné statky opravdu existují, nebo zda zde o pokus ex-post vysvětlit, proč se státy angažují v produkci určitých statků. Kulturní produkty jsou ve své většině statky smíšenými, které nesou hodnoty související se soukromými i veřejnými statky. Tato kapitola se pokouší definovat, jaké aspekty to jsou, jak je vnímají konzumenti kulturních produktů a veřejnost kulturních organizací a zda se aspekt soukromého a veřejného v tomto smyslu projevuje také v marketingové komunikaci kulturních organizací. | cs |
dc.description.abstract | The chapter deals with private and public goods in culture. Private and public goods represent the economic definition of a situation where certain products can be produced on the base of market principles because of their non-rivalry and non-excludability on consumption. The production of public goods is usually supported from public sources. Theoretical economists, however, still go on a discussion whether public goods really exist, or if they mean only an attempt to explain ex post why the states are involved in the production of certain goods. Most of the cultural products are so called mixed goods that carry aspects or values associated with public and private goods. This chapter attempts to define these aspects, describe their perception by consumers of cultural products and the public of cultural organisations and find whether private and public aspects in this sense of word are also evident in marketing communication of cultural organizations. | en |
utb.faculty | Faculty of Multimedia Communications | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1005980 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28130/12:43868235!RIV13-MSM-28130___ | |
utb.identifier.obdid | 43868331 | |
utb.source | c-riv | |
dc.date.accessioned | 2016-04-28T10:37:29Z | |
dc.date.available | 2016-04-28T10:37:29Z | |
dc.description.sponsorship | V | |
dc.format.extent | 152 | |
utb.identifier.utb-sysno | 66366 | |
utb.identifier.nkp | 5465746 | |
utb.contributor.internalauthor | Bačuvčík, Radim | |
riv.obor | AJ |