Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
Název: | Přírodovědné e-laboratoře se vzdálenými experimenty ( INREe-L) |
Autor: | Schauer, František; Ožvoldová, Miroslava |
Typ dokumentu: | Kapitola v odborné knize (Czech) |
ISBN: | 978-0-9818868-2-4 |
Abstrakt: | Informační a komunikační technologie ( ICT umožnily zavést integrovaný e -learning ( INTE -L) jako novou strategii pro výuku fyziky v inženýrském vzdělání. Je založen na metodách, které používají vědy k poznání reálného světa. INTE -L využívá e- laboratoř, která se skládá ze vzdálených experimentů , e- simulací a e- učebnice . K Jeho hlavní funkci patří pozorování reálných jevů, případně ve vyhodnocení dat ,hledání relevantních informací , jejich třídění a skladování . Teprve potom přijde vysvětlení a matematické formování obecných zákonů a jejich důsledků . Základem této metody je aktivní účast student ve vzdělávacím procesu a to jak na seminářích a laboratorních cvičení , ale také jeho / její výrazně zvýšená aktivita ve formě projektů, vyhledávání informací , prezentace apod. V této kapitole uvádíme obrysy vzdálené laboratoře integrované v INTE -L systému, použití Internetového Školního Experimentálního Systému ISES . jako software se využívá ISES WEB Control. Navrhujeme architekturu pro provádění vzdálené laboratoře s přenosem dat po internetu , na základě standardních a opakovaných ISES modulů , jako hardware a software ISES Java l . Learning Management System ( LMS) MOODLE se ukázal, jako velmi účinný prostředek pro organizaci kurzů fyziky . První zkušenosti z výuky jednotek Volný pád ( http://remotelab4.truni.sk ), Jednoduché kyvadlo ( http://remotelab5.truni.sk ) a Vlastní a vynucené kmity odst. www.ises.info jsou presentovány . |
Zobrazit celý záznam |