Publikace UTB
Repozitář publikační činnosti UTB

Obsahová analýza v pedagogickom výskume: Pohľad na jej súčasné podoby

Repozitář DSpace/Manakin

Zobrazit minimální záznam


dc.title Obsahová analýza v pedagogickom výskume: Pohľad na jej súčasné podoby sk
dc.contributor.author Gavora, Peter
dc.relation.ispartof Pedagogická orientace
dc.identifier.issn 1805-9511 Scopus Sources, Sherpa/RoMEO, JCR
dc.identifier.issn 1211-4669 Scopus Sources, Sherpa/RoMEO, JCR
dc.date.issued 2015-07-19
utb.relation.volume 25
utb.relation.issue 3
dc.citation.spage 345
dc.type article
dc.language.iso sk
dc.publisher Masarykova univerzita
dc.identifier.doi 10.5817/pedor2015-3-345
dc.relation.uri https://journals.muni.cz/pedor/article/view/3670
dc.relation.uri https://journals.muni.cz/pedor/article/download/3670/pdf_gavora
utb.faculty Faculty of Humanities
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1008189
utb.identifier.rivid RIV/70883521:28150/15:43873619!RIV16-MSM-28150___
utb.identifier.obdid 43874060
utb.source j-crossref
dc.date.accessioned 2018-08-30T13:31:29Z
dc.date.available 2018-08-30T13:31:29Z
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.access openAccess
utb.contributor.internalauthor Gavora, Peter
utb.fulltext.affiliation Peter Gavora Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Centrum výzkumu Autor Prof. PhDr. Peter Gavora, CSc., Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Centrum výzkumu, Mostní 5139, 760 01 Zlín, e-mail: gavora@ hs.utb.cz
utb.fulltext.dates Redakci zasláno 7. 1. 2015 upravená verze obdržena 28. 3. 2015 k uveřejnění přijato 30. 3. 2015
utb.fulltext.references Adams, M., Walker, C., & O’Connell, P. (2011). Invisible or involved fathers? A content analysis of representations of parenting in young children’s picturebooks in the UK. Sex Roles, 65(3–4), 259–270. Altheide, D. (1987). Ethnographic content analysis. Qualitative Sociology, 10(1), 65–77. Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. New York: Free Press. Berelson, B., & Lazarsfeld, P. F. (1948). The analysis of communication content. Chicago: University of Chicago Press. Berg, B. L. (1995). Qualitative research methods for the social sciences. Boston: Allyn and Bacon. Brown, M. (2013). A content analysis of problematic behaviour in counselor education programs. Counselor Education and Supervision, 52(3), 179–192. Denzin, N. K. (1978). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. New York: McGraw-Hill. Devi, N. B. (2009, May). Understanding the qualitative and quantatitive methods in the context of content analysis. In Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, International Conference organised by International Federation of Library Associations (s. 26–29). Dvořáková, H. (2010). Obsahová analýza / formální obsahová analýza / kvantitativní obsahová analýza. Antropowebzin, (6)2, 95–99. Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115. Forman, J., & Damschroder, L. (2008). Qualitative content analysis. In L. Jacoby & L. A. Siminoff (Eds.), Empirical methods for bioethics: A primer. Advances in bioethics (s. 39–62). Oxford: Elsevier. Franzosi, R. (2007). Content analysis: Objective, systematic, and quantitative description of content. Dostupné z http://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=sk&user=I5SYOqoAAAAJ&citation_for_view=I5SYOqoAAAAJ:0EnyYjriUFMC Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory. Strategies for qualitative research. Chicago: Aldin. Guest, G., MacQueen, K. M., & Namey, E. E. (2012). Applied thematic analysis. Los Angeles: SAGE. Hloušková, L. (2013). Informální učení v kariéře žen. Pedagogická orientace, 23(3), 342–363. Holsti, O. R. (1969). Content analysis for the social sciences and humanities. Reading: Addison-Wesley. Hübelová, D. (2009). Výukové metody a styly učitelů zeměpisu: případové (video) studie. Pedagogická orientace, 19(3), 53–57. Kostková, K. (2013). K rozvoji interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka. Pedagogická orientace, 23(1), 72–91. Krippendorff, K. (2004). Content analysis. An introduction to its methodology. Thousand Oaks: SAGE publications. Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park: SAGE. Manganello, J., Franzini, A., & Jordan, A. (2008). Sampling television programs for content analysis of sex on TV: How many episodes are enough? Journal of Sex Research, 45(1), 9–16. Mayring, P. (2000). Qualitative content analysis. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20. Dostupné z http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204 Mayring, P. (2014). Qualitative content analysis. Theoretical foundation, basic procedures and software solution. Klagenfurt. Dostupné z http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173 Moretti, F., van Vliet, L., Bensing, J., Deledda, G., Mazzi, M., Rimondini, M., ... Fletcher, I. (2011). A standardized approach to qualitative content analysis of focus group discussions from different countries. Patient Education and Counseling, 82(3), 420–428. Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido. Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. Thousand Oaks: SAGE. Neuendorf, K. A. (2011). Content analysis – a methodological primer for gender research. Sex Roles, 64(3–4), 276–289. Novotný, P. (2007). Psaní napříč kvalitativním výzkumem. In R. Švaříček & K. Šeďová (Eds.), Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 248–258). Praha: Portál. Popping, R. (2000). Computer-assisted text analysis. London: SAGE. Pravdová, B. (2013). Já jako učitelka: profesní sebepojetí studentky učitelství v posledním ročníku pregraduální přípravy. Pedagogická orientace, 23(2), 179–194. Richards, L. (2009). Handling qualitative data. Los Angeles: SAGE. Roberts, C. W. (2009). Text analysis for the social sciences. New York: Routledge. Shapiro, G., & Markoff, J. (2009). A matter of definition. In C. W. Roberts (Ed.), Text analysis for the social sciences (s. 9–31). New York: Routledge. Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice. London: SAGE. Strauss, A., & Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Nakladatelství Albert. Syslová, Z., & Najvarová, V. (2012). Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace, 22(4), 490–515. Šeďová, K., & Švaříček, R. (2013). Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v pedagogickém výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478–510. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Technika audit kolegů. In R. Švaříček & K. Šeďová (Eds.), Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice (s. 62–75). Brno: Masarykova univerzita, Vávrová, S., & Gavora, P. (2015). Comparison of self-regulation in children and adolescents in children’s home and protective educational facility. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2524–2531. Walsh, B. A., & Petty, K. (2007). Frequency of six early childhood education approaches: A 10-year content analysis of Early Childhood Education Journal. Early Childhood Education Journal, 34(5), 301–305. White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content analysis: A flexible methodology. Library Trends, 55(1), 22–45.
utb.fulltext.sponsorship -
utb.fulltext.projects -
Find Full text

Soubory tohoto záznamu

Zobrazit minimální záznam

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International