Publikace UTB
Repozitář publikační činnosti UTB

Strukturální fondy a znevýhodnění regionů: Veřejní a neveřejní příjemci podpory

Repozitář DSpace/Manakin

Zobrazit minimální záznam


dc.title Strukturální fondy a znevýhodnění regionů: Veřejní a neveřejní příjemci podpory cs
dc.title Structural funding and disadvantage of regions: Public and non-public beneficiaries en
dc.contributor.author Hájek, Oldřich
dc.contributor.author Novosák, Jiří
dc.contributor.author Jurčík, Radek
dc.contributor.author Spiesová, Daniela
dc.contributor.author Novosáková, Jana
dc.relation.ispartof Politická ekonomie
dc.identifier.issn 0032-3233 Scopus Sources, Sherpa/RoMEO, JCR
dc.date.issued 2019
utb.relation.volume 67
utb.relation.issue 2
dc.citation.spage 113
dc.citation.epage 132
dc.type article
dc.language.iso cs
dc.publisher Vysoka Skola Ekonomicka
dc.identifier.doi 10.18267/j.polek.1238
dc.relation.uri https://www.vse.cz/polek/1238
dc.subject coherence of policies en
dc.subject cohesion policy en
dc.subject Czech Republic en
dc.subject non-public beneficiaries en
dc.subject public beneficiaries en
dc.subject regional disparities en
dc.subject structural funds en
dc.description.abstract Considering the differences between public and non-public beneficiaries, the main aim of this paper is to evaluate the relationship between the disadvantage of Czech regions and the spatial distribution of EU structural funds in the programming period 2007-2013. The empirical results reveal negative and significant influence of socioeconomic disadvantage of regions on the amount of structural funds obtained by public beneficiaries. On the contrary, agglomeration economies are the statistically significant determinant of the amount of structural funds obtained by non-public beneficiaries. These conclusions are related to different absorption capacity of regions, regarding the number and size of projects. Overall, structural funds do not compensate for the disadvantage of regions, neither for public nor for non-public beneficiaries. © 2019 Vysoka Skola Ekonomicka. All rights reserved. en
utb.faculty Faculty of Management and Economics
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1009048
utb.identifier.obdid 43880573
utb.identifier.scopus 2-s2.0-85070976452
utb.identifier.wok 000467808300001
utb.source j-scopus
dc.date.accessioned 2019-09-19T07:56:13Z
dc.date.available 2019-09-19T07:56:13Z
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.access openAccess
utb.contributor.internalauthor Novosák, Jiří
utb.fulltext.affiliation Oldřich Hájek, Jiří Novosák, Radek Jurčík, Daniela Spiesová, Jana Novosáková* Newton College; Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky; Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta; Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta; Newton College.
utb.fulltext.dates -
utb.fulltext.sponsorship Tento článek byl zpracován s podporou grantu číslo 16-22141S s názvem Determinants of Spatial Allocation of EU Cohesion Policy Expenditures in the Context of Territorial Impact Assessment, který byl poskytnut Grantovou agenturou České republiky. Autoři děkují za finanční podporu grantu a rovněž děkují Českému statistickému úřadu, pobočce ve Zlíně, za laskavé poskytnutí dat k výzkumu.
utb.scopus.affiliation Newton College, Czech Republic; Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta Managementu a Ekonomiky, Czech Republic; Mendelova Univerzita v Brně, Provozně Ekonomická Fakulta, Czech Republic; Česká Zemědělská Univerzita v Praze, Provozně Ekonomická Fakulta, Czech Republic
utb.fulltext.projects 16-22141S
utb.fulltext.faculty Faculty of Management and Economics
Find Full text

Soubory tohoto záznamu

Zobrazit minimální záznam

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International