Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Sebereflexe jako způsob náhledu na vlastní individualitu | cs |
dc.title | Self-reflection as a method of insight into individuality | en |
dc.contributor.author | Andrysová, Pavla | |
dc.contributor.author | Švec, Vlastimil | |
dc.relation.ispartof | Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IX: Individualita a jedinečnost v kvalitativním výzkumu | |
dc.identifier.isbn | 978-80-86174-17-4 | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.citation.spage | 186 | |
dc.citation.epage | 193 | |
dc.event.title | 9th Czech-Slovak Conference on the Qualitative Approach and Methods in Human Sciences - Individuality and Uniqueness in Qualitative Research | |
dc.event.location | Brno | |
utb.event.state-en | Czech Republic | |
utb.event.state-cs | Česká republika | |
dc.event.sdate | 2010-01-20 | |
dc.event.edate | 2010-01-21 | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Slovenská akadémia vied (SAV) | sk |
dc.relation.uri | http://pes.psu.cas.cz/konference/kvalkox/sbornik_kvalkox.pdf | |
dc.subject | sebereflexe | cs |
dc.subject | psychosomatická příprava | cs |
dc.subject | psychosomatická kondice | cs |
dc.subject | self-reflection | en |
dc.subject | psychosomatic preparation | en |
dc.subject | psychosomatic condition | en |
dc.description.abstract | V rámci projektu GA ČR (406/06/1571) Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele? jsme, mimo jiné, zkoumali sebereflexi studentů jako způsob náhledu na vlastní individualitu v procesu psychosomatické přípravy na Fakultě humanitních studií UTB ve Zlíně, ve studijním oboru bakalářského studia Sociální pedagogika. Psychosomatická příprava byla zaměřena na poznávání možností (?mohoucnosti?, resp. kondice) studenta v komunikaci s druhými (kolegy, budoucími klienty apod.). Jednalo se např. o rozvoj schopností sociálně komunikovat; uvědomění si dialogičnosti svého prožívání; schopnost zaujmout druhé, poutavě vyprávět; uvědomění si a pochopení vlastního výrazu aj. Smyslem psychosomatické přípravy bylo nejenom sledovat nárůst psychosomatické kondice studentů zvnějšku (vysokoškolským učitelem), ale také studentský náhled na rozvoj své individuality vlivem této přípravy. Prostředkem tohoto náhledu se staly studentské sebereflexe. Analýza jejich obsahu byla základem našeho kvalitativního zkoumání náhledu studentů na sebe sama. Dospěli jsme ke čtyřem základním dimenzím tohoto náhledu: 1. kognitivní dimenze - uvědomění si vlastního projevu (jak působím na druhé), 2. afektivní dimenze ? co při tom prožívám, 3. psychosomatická dimenze ? poznání, že na druhé působím celým svým tělem, 4. hodnoticí (resp. metakognitivní) dimenze ? plánování procesu změny (nárůstu) pedagogické kondice. | cs |
dc.description.abstract | As a part of the project GA CR (406/06/1571) "The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers", we examined, among other issues, self-reflection of students as a method of insight in individuality in the process of psychosomatic preparation at the Faculty of Humanities, TBU in Zlin, in the bachelor's field of study of Social Pedagogy. The psychosomatic preparation concentrated on recognizing student's possibilities ("potency" or condition) in communication with others (colleagues, future clients etc.), e.g. development of their abilities to communicate socially, realization of dialogicality of self-experiencing; ability to hold others' interest, to narrate in an interesting way, realization and understanding of self-expression etc. The purpose of the psychosomatic preparation was not only to follow the growth of student's psychosomatic condition by other people (university lecturers), but also to gain knowledge about the students' view on the development of his or her individuality due to the preparation. Students 'self-reflections became a device of obtaining such a view. The analysis of students' self-reflections was a basis for qualitative research of students' view upon themselves. We identified four basic dimensions of the students' view: 1. cognitive dimension - realization of self-performance (how I affect others), 2. affective dimension - what I am experiencing during this process, 3. psychosomatic dimension - realization that I am influencing others with the whole of my body, 4. evaluating (or metacognitive) dimension - planning of the process of change (growth) of pedagogical condition. | en |
utb.faculty | Faculty of Humanities | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1003492 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28150/10:63509897!RIV11-GA0-28150___ | |
utb.identifier.obdid | 43862137 | |
utb.identifier.wok | 000318908600017 | |
utb.source | d-wok | |
dc.date.accessioned | 2013-10-21T07:40:42Z | |
dc.date.available | 2013-10-21T07:40:42Z | |
utb.contributor.internalauthor | Andrysová, Pavla | |
utb.contributor.internalauthor | Švec, Vlastimil |