Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu: poznatky z kvalitativního výzkumu | cs |
dc.title | Sharing knowledge within a social/medical team: Findings of qualitative research | en |
dc.contributor.author | Včelařová, Hana | |
dc.contributor.author | Švec, Vlastimil | |
dc.relation.ispartof | Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, VIII | |
dc.identifier.isbn | 978-80-244-2374-6 | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.citation.spage | 153 | |
dc.citation.epage | 161 | |
dc.event.title | Conference on Qualitative Approaches and Methods in Human Science | |
dc.event.location | Olomouc | |
utb.event.state-en | Czech Republic | |
utb.event.state-cs | Česká republika | |
dc.event.sdate | 2009-01-19 | |
dc.event.edate | 2009-01-20 | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Univerzita Palackého v Olomouci | |
dc.relation.uri | http://web.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/QA_SB_2009.pdf | |
dc.subject | sdílení | cs |
dc.subject | sociální znalosti | cs |
dc.subject | sociálně zdravotnický tým | cs |
dc.subject | sharing | en |
dc.subject | social knowledge | en |
dc.subject | social-medical team | en |
dc.description.abstract | Tématem empirické studie je dosud opomíjený fenomén v pedagogických vědách - sdílení zna,lostí v týmu. Řešitel projektu se pokusil přiblížit tento fenomén na základě kvalitativního výzkumu sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu, který pečuje o seniory. Po teoretickém ukotvení tématu vymezuje cíl a výzkumné problémy. Popisuje triangukaci zvolených výzkumných metod ( polostrukturované rozhovory, zúčastněná pozorování, analýza deníků členů týmu ). Získaný materiál ve formě textů byl analyzován. Dílčí výsledky řešitel projektu integruje v závěru studie a zároveň formuluje hypotézy pro další část výzkumu. | cs |
dc.description.abstract | The theme of empirical studies is still a neglected phenomenon in teaching science - sharing knowledge in the team. Project leader tried to bring this phenomenon on the basis of qualitative research, sharing knowledge in an interdisciplinary social medical team caring for the elderly. After anchoring theoretical topic defines the objectives and research problems. Describes the chosen triangulation of research methods (semi-structured interviews, participating observation, analysis of the diaries of team members). Material obtained in the form of texts has been analyzed. Partial results of the project leader at the end of the study integrates well formulates hypotheses for further research. | en |
utb.faculty | Faculty of Humanities | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1005131 | |
utb.identifier.rivid | RIV/70883521:28150/09:63508032!RIV10-GA0-28150___ | |
utb.identifier.obdid | 43859146 | |
utb.identifier.wok | 000279321500014 | |
utb.source | d-wok | |
dc.date.accessioned | 2015-06-29T11:54:04Z | |
dc.date.available | 2015-06-29T11:54:04Z | |
utb.contributor.internalauthor | Včelařová, Hana | |
utb.contributor.internalauthor | Švec, Vlastimil | |
utb.fulltext.affiliation | Hana Včelařová, Vlastimil Švec Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně | |
utb.fulltext.dates | - | |
utb.fulltext.references | Janík, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno : Paido. Norris, D. M., Mason, J., Robson, R., Lefrere, P. & Collier, G. (2003). A Revolution in Knowledge Sharing. EDUCAUSE review, 15–25. Rae, L. (1998). Knowledge Sharing and the Virtual Organization: Meeting 21st Century Challenges. Thunderbird International Business Review, 40, 525–540. Rowles, G. D. & Schoenberg, N. E. (2002). Qualitative Gerontology. A Contemporary Perspective. (2nd ed.). New York : Springer. Švarcová, L. (2008). Best practises: Sdílení znalostí fi rem. Zlín : CEED Švec, V. (2005). Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha : ASPI. Švec, V. (2008). Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu. Pedagogická orientace, 20–34. Švec, V. (2009). Sdílení znalostí ve školním prostředí. Pedagogická orientace, 22–37. Švec, V., Růžičková, M., Krátká, A. & Valentová, M. (2008). Poznatky z výzkumu sdílení sociálních znalostí v týmu pečujícím o seniory v Léčebně dlouhodobě nemocných. In Krátká, A. (ed.) Sdílení sociálních znalostí v týmech pečujících o seniory (s. 6–16). Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Tomasello, M., Carpenter, M., Call, J., Behne, T. & Moll, H. (2005). Understanding and Sharing Intentions: The origins of cultural cognition. Behavioral and Brain Science, 28, 675–735. | |
utb.fulltext.sponsorship | Vznik tohoto textu byl podpořen grantem GA ČR 406/07/1248 „Sdílení a rozvoj sociálních znalostí pracovníků pomáhajících profesí v procesu péče o seniory“. |