Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
Název: | Konstrukce a modely multikulturních kompetencí |
Autor: | Hladík, Jakub |
Typ dokumentu: | Recenzovaný odborný článek (Czech) |
Zdrojový dok.: | Pedagogická orientace. 2010, vol. 20, issue 4, p. 26-46 |
ISSN: | 1211-4669 (Sherpa/RoMEO, JCR) |
Abstrakt: | Studie je zaměřena na multikulturní kompetence, které tvoří významnou součást teorie multikulturní výchovy a vzdělávání. Autor se soustředí na definování multikulturních kompetencí a jejich vývoj a dále na vybrané modely multikulturních kompetencí. Modely multikulturních kompetencí (Hierarchický, Pyramidový, AKS, ICC a Procesní) jsou zde analyzovány především z hlediska jejich konstrukce a konstrukčních prvků. Cílem studie je podat přehled o problematice modelů multikulturních kompetencí, provést jejich základní klasifikaci za pomoci vybraných modelů a poukázat na některé rozdíly, které se mezi uvedenými modely vyskytují. |
Zobrazit celý záznam |