Kontaktujte nás | Jazyk: čeština English
dc.title | Klíčová kompetence s kulturními, uměleckými či estetickými aspekty a její pojetí či absence v kurikulech ČR a SR | cs |
dc.contributor.author | Černá, Libuše | |
dc.relation.ispartof | Teoretické reflexe hudební výchovy | |
dc.identifier.issn | 1803-1331 Scopus Sources, Sherpa/RoMEO, JCR | |
dc.date.issued | 2016 | |
utb.relation.volume | 12 | |
utb.relation.issue | 1 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.citation.epage | 10 | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Masarykova univerzita | |
dc.relation.uri | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_12_1/obsah.htm | |
dc.relation.uri | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_12_1/cerna_l.pdf | |
dc.subject | vzdělávací cíle | cs |
dc.subject | klíčové kompetence | cs |
dc.subject | Evropský referenční rámec | cs |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program pro gymnázia | cs |
dc.subject | Štátny vzdelávací program pre gymnázia v Slovenskej republike | cs |
dc.subject | ISCED 3A – úplné stredné všeobecné vzdelávanie | cs |
dc.subject | Kulturní povědomí a vyjádření | cs |
dc.subject | educational objectives | en |
dc.subject | key competences | en |
dc.subject | European Framework of Reference | en |
dc.subject | General educational program for high school | en |
dc.subject | The national education program for high school in the Slovak Republic | en |
dc.subject | ISCED 3A – general secondary education | en |
dc.subject | Cultural awareness and expression | en |
dc.description.abstract | Autorka v příspěvku nahlíží na klíčové kompetence v kontextu obecných cílů všeobecného vzdělávání vyššího sekundárního stupně. Soustředí se na kurikulární dokumenty čtyřletých gymnázií v ČR a SR na státní úrovni a dotýká se pojetí či absence klíčové kompetence s kulturními, uměleckými či estetickými aspekty. Odkazuje na Evropský referenční rámec a jeho 8. klíčovou kompetenci tzv. „Kulturní povědomí a vyjádření“ jakožto výchozí inspiraci pro vymezení klíčové kompetence s aspekty kulturními, uměleckými či estetickými v kurikulech ČR. | cs |
dc.description.abstract | The author explores the key competences in the context of the objectives of general education upper secondary level. The author focuses on the curricula of four-year grammar public schools in Czech Republic and Slovakia. Touches the concept and the absence of key competencies with the cultural, artistic or aesthetic aspects. The contribution refers to Europian framework and its 8th key competence "Cultural awareness and expression” as it is main inspiration for defining key competencies with cultural, artistic and esthetic aspects in Czech curriculas. | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10563/1008242 | |
utb.source | d-orig | |
dc.date.accessioned | 2018-10-18T10:31:47Z | |
dc.date.available | 2018-10-18T10:31:47Z | |
utb.contributor.internalauthor | Černá, Libuše | |
utb.fulltext.affiliation | Autorka je doktorandkou na Katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě. | |
utb.fulltext.dates | - | |
utb.fulltext.references | KOCOURKOVÁ, Š. & PASTOROVÁ, M. (2011). Pojetí klíčových kompetencí v kurikulech vybraných zemí. Praha: VÚP. Kol. autorů (2006). DOPORUČENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY ze dne 18. prosince 2006 o klíčových schopnostech pro celoživotní učení (2006/962/ES). In: Úřední věstník Evropské unie. Dostupné z: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:CS:PDF Kol. autorů (2007). KLÍČOVÉ SCHOPNOSTI PRO CELOŽIVOTNÍ UČENÍ Evropský Referenční rámec. Lucemburk: Úřad pro úřední tisky Evropských společenství. Kol. autorů (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/159 Kol. autorů (2013). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/strategie-vzdelavaci-politiky-ceske-republiky-do-roku-2020?highlightWords=Hlavn%C3%AD+sm%C4%9Bry+strategie+vzd%C4%9Bl%C3%A1vac%C3%AD+politiky+roku+2020 Kol. autorů (2008). Štátny vzdelávací program pre gymnázia v Slovenskej republike ISCED 3A – Vyššie sekundárne vzdelávanie Dostupné z: http://www.statpedu.sk/sites/default/files/dokumenty/statny-vzdelavaci-program/isced3_spu_uprava.pdf Kol. autorů (2015). ŠTÁTNY VZDELÁVACÍ PROGRAM PRE GYMNÁZIÁ (úplné stredné všeobecné vzdelávanie). Dostupné z: https://www.minedu.sk/data/att/7900.pdf KOSOVÁ, B. & PORUBSKÝ, Š. (2011). Transformačné premeny slovenského školstva po roku 1989. Banská Bystrica: PF UMB. MALACH, J. & ČERVENKOVÁ, I. (Eds.). (2014) Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. MEDŇANSKÁ, I. (2010). Systematika hudobnej pedagogiky. Prešov: Rokus. NOVOTNÁ, D. (2011) Analýza stavu hudební výchovy na čtyřletých gymnáziích (Disertační práce). Ústí nad Labem: PdF UJEP. SIMONOVÁ, J. & STRAKOVÁ, J. (2005). Vymezení hlavních problémů ohrožujících realizaci kurikulární reformy. Praha: SKAV, o. s. TUREK, I. (2003). Kľúčové kompetencie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum. | |
utb.fulltext.sponsorship | - | |
utb.fulltext.projects | - |